Merci de vous connecter ou de vous inscrire.

Connexion avec identifiant, mot de passe et durée de la session
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 8   En bas

Auteur Sujet: Le survivalisme  (Lu 30948 fois)

verso

• *
  • Hors ligne Hors ligne
  • Admirateur
Re : Re : avez vous un plan de survie au cas où?
« Réponse #30 le: 27 Juillet 2009 à 21:22:31 »

5 km de footing par jour !!! t'es sur que c'est pas les jo que tu prepares plutôt que 2012. Remarques, tu peux faire les deux ! :D

Effectivement, nous aurons les JO en 2012 à Londres...

Ce n'est pas 5 mais bien 1,5 km que je fais tout les jours
Sorry je n'avais pas fais de relecture .. ::)
Nul ne peut atteindre l'aube sans passer par le chemin de la nuit

cosmos

• Invité
Re : avez vous un plan de survie au cas où?
« Réponse #31 le: 27 Juillet 2009 à 22:38:35 »

Attention au malaise vagal!!  :D

Mille-feuilles

• Hors ligne Hors ligne
« Réponse #32 le: 28 Juillet 2009 à 13:33:24 »

En provenance du fil sur l'or:

Maintenant pour ceux qui pensent que le systeme va tomber et histoire de bien faire ses réserves comme mu_tron l'écrit plus haut, je vous recommande un ouvrage que beaucoup doivent connaitre "Survire en ville quand tout s'arrête de Jade Allègre"

J'avais songé l'acheter mais je suis plutôt en train de revendre mes livres. Pour l'instant j'achète plus rien. Si tu pouvais nous donner quelques trucs les plus importants, tirés de ce livre, ça donnerait peut-être envie de l'acheter (mais je crois qu'il devient difficile à trouver)

D'ailleurs RIM pourrait peut-être inviter l'auteur, cela me semble bien indiqué.
http://icietmaintenant.fr/SMF/index.php?topic=9247.msg95153#top

Sauf erreur de ma part, J. Allégre a dèjà fait - au moins - une émission sur RIM (et dèjà rediffusée; je l'ai entendue au moins deux fois).

Elle explique avoir écrit son livre en prévision du fameux "bug" de l'an 2000...
Elle a fait des études de médecine "sur le tard" et a pas mal bourlingué à travers le monde.
 Elle fait beaucoup appel à l'argile (dépolution de l'eau, etc).
Plus de détails au fur et à mesure qu'ils me reviendront (s'ils me reviennent...  ;D... où s'ils reviennent à d'autres... ;)).

"Prie comme si tu devais mourir aujourd'hui. Travaille ta terre comme si tu devais vivre éternellement."

spud19

• *
  • Hors ligne Hors ligne
« Réponse #33 le: 28 Juillet 2009 à 15:02:39 »

Je vous fais part de mon plan.

Avantage :
  • Possédé un puits souterrain sous ma maison
  • Habiter en zone très très rurale
  • Avoir un père chasseur et bricoleur [Fusil, cartouches, arc avec ses flêches + empenneuse] disponible
  • Avoir une grande maison avec grenier, cave, hangar
  • Avoir un cousin entrepreneur (possibilité de construire l'abri anti atomique en moins d'une semaine)
  • Avoir une moto pour rejoindre mon point de chute

Inconvénient
  • C'est la maison de mes parents ^^
  • Il me faudra plus ou moins une heure pour aller de l'endroit ou je vis à mon point de chute
  • Ma copine veut me quitter car j'ai dépensé tout mon pécule de vacances ainsi qu'une partie de mes économie dans des choses qui selon elle ne servent à rien et qu'on ne part pas en vacance cette année
  • Vu que c'est la maison de mes parents, je pourrais pas les chasser ni refuser d'aider ma soeur et son copain quant le moment sera venu, je dois donc tout prévoir en plus grande quantité

L'avant :
  • Je suis en train d'imprimer les PDF permettant de vivre à l'ancienne. Quoi planter à quel période, comment le récolter, ect... (Histoire d'avoir une version papier si mon PC ne fonctionne plus ou qu'il n'y a plus électricité)
  • J'ai la chance d'avoir un puits souterrain en dessous de ma maison, j'ai un réchaud et +/-135 kg de gaz. je compte faire bouillir l'eau du puits pour boire, cuisiner, me laver.
  • J'ai plus ou moins 300kg de riz et pâtes.
  • Pas mal de biscuits et conserve diverse (entre 500 et 1000), je sais pas exactement, c'est des palettes
  • Une radio fonctionnant à l'énergie solaire avec possibilité de la recharger manuellement avec une manivelle
  • Sac de couchage, matelas, savon, dentifrice, le tout pour deux personnes pour une durée d'un an à la grosse louche
  • Un énorme stock de graines
  • Une trousse de secours
  • Un masque à gaz
  • Combat shoes, treilli militaire, sac 110 litres, tente treilli, gourde, bousole, couteau survie, canne à pêche, arc, ... [Dans le cas ou je devrais fuir dans les bois (seul)]

Le pendant :
Tout dépendra de la situation.
  • Soit j'ai du construire à la hâte un abri souterrain auquel cas, bhein j'y vis en autarcie autant que le permettrons mes ressources.
  • Soit je n'ai pas du construire d'abri, et dans ce cas là je reste chez moi à faire mon petit potager et protéger mes biens.
  • Soit j'ai du fuir mon chez moi et je serais sans doute en train de me cacher dans la forêt.

Reste à prévoir :
  • Deux autres réchaud de secours au cas ou les autre tombe en rad.
  • Un filtrateur et renouveleur d'air.
  • Une combinaison anti radiation pour sortie extérieur.
  • Un compteur geyser
  • Plus de filtre pour le masque à gaz
  • Des pastille d'iodes
  • Toilette chimique
  • Une citerne remplie de gasoil.
C'est pas parce qu'ils sont nombreux à avoir tord qu'ils ont raison.

là et demain

• Permissions restreintes
  • Hors ligne Hors ligne
« Réponse #34 le: 28 Juillet 2009 à 15:35:29 »

Tu ferais bien de prévoir un détecteur de radio-activité, un poste de radio grandes ondes/fm et un stock de piles.

spud19

• *
  • Hors ligne Hors ligne
« Réponse #35 le: 28 Juillet 2009 à 15:57:26 »

J'ai déjà la radio :
admn : l'image n'est plus disponible

Et j'essaie de ne pas avoir à utiliser de piles
Mes lampes de poches :
Mon rasoir :

Pour le compteur geiser, j'attends encore un peu, y a plus important avant ^^
admn : l'image n'est plus disponible 330€...
« Modifié: 27 Juillet 2013 à 23:12:42 par katchina »

harry

• **
  • Hors ligne Hors ligne
  • Dready LOVE !
« Réponse #36 le: 28 Juillet 2009 à 19:42:24 »

RIEN DU TOUT... Basta.....Et c'est pas plus mal comme ça !

franck97

• lumi☼air
  • **
  • Hors ligne Hors ligne
  • Je salue le s☼leil qui est en vous.
« Réponse #37 le: 28 Juillet 2009 à 20:15:28 »

En provenance du fil sur l'or:

Maintenant pour ceux qui pensent que le systeme va tomber et histoire de bien faire ses réserves comme mu_tron l'écrit plus haut, je vous recommande un ouvrage que beaucoup doivent connaitre "Survire en ville quand tout s'arrête de Jade Allègre"

J'avais songé l'acheter mais je suis plutôt en train de revendre mes livres. Pour l'instant j'achète plus rien. Si tu pouvais nous donner quelques trucs les plus importants, tirés de ce livre, ça donnerait peut-être envie de l'acheter (mais je crois qu'il devient difficile à trouver)

D'ailleurs RIM pourrait peut-être inviter l'auteur, cela me semble bien indiqué.
http://icietmaintenant.fr/SMF/index.php?topic=9247.msg95153#top

Sauf erreur de ma part, J. Allégre a dèjà fait - au moins - une émission sur RIM (et dèjà rediffusée; je l'ai entendue au moins deux fois).

Elle explique avoir écrit son livre en prévision du fameux "bug" de l'an 2000...
Elle a fait des études de médecine "sur le tard" et a pas mal bourlingué à travers le monde.
 Elle fait beaucoup appel à l'argile (dépolution de l'eau, etc).
Plus de détails au fur et à mesure qu'ils me reviendront (s'ils me reviennent...  ;D... où s'ils reviennent à d'autres... ;)).

Vidéo de Jade Allègre qui nous parle de son livre : " Survivre en ville ... quand tout s'arrête ! " Invité le 01 mai 2009 sur Radio Ici & Maintenant

admn : vidéo indisponible

« Modifié: 27 Octobre 2015 à 00:21:07 par katchina »
Gardez vos pensées positives parce qu'elles deviennent votre destinée.
“Soyez le changement que vous voulez voir dans le monde.” (Gandhi)

Mille-feuilles

• Hors ligne Hors ligne
« Réponse #38 le: 28 Juillet 2009 à 21:49:00 »

Et hop !  :D
 Suffit de demander !
Ca c'est du boulot !

Propre. Net. Sans bavure.

Merci Francky !  ;)
"Prie comme si tu devais mourir aujourd'hui. Travaille ta terre comme si tu devais vivre éternellement."

chrispod

• *
  • Hors ligne Hors ligne
« Réponse #39 le: 28 Juillet 2009 à 22:08:16 »

ou à tu achetés tes trucs à remonter ?

franck97

• lumi☼air
  • **
  • Hors ligne Hors ligne
  • Je salue le s☼leil qui est en vous.
« Réponse #40 le: 28 Juillet 2009 à 22:29:24 »

Gardez vos pensées positives parce qu'elles deviennent votre destinée.
“Soyez le changement que vous voulez voir dans le monde.” (Gandhi)

boulgakov

• **
  • Hors ligne Hors ligne
« Réponse #41 le: 28 Juillet 2009 à 23:02:43 »

Parce qu'on pourra encore ecouter RIM ? :D
Je suis moi, je viens de chez moi et j'y retourne

spud19

• *
  • Hors ligne Hors ligne
« Réponse #42 le: 29 Juillet 2009 à 11:15:35 »

ou à tu achetés tes trucs à remonter ?

Tout vient du magasin nature et découverte. (Je ne sais pas si il existe ce type de magasin en France).

là et demain

• Hors ligne Hors ligne
« Réponse #43 le: 29 Juillet 2009 à 11:36:36 »

Si, ils existent.
Ils vendent un peu cher, mais sinon ces magasins sont pratiques.

dificultnspa

• *
  • Hors ligne Hors ligne
« Réponse #44 le: 29 Juillet 2009 à 12:33:34 »

australia.to
Newsletter circulating on the internet predicts cataclysmic major events in the political arena

A computer software engineer and linguist who devised this brilliant technique to scour thousands of pages of data and search for word associated trends just like web browsers , he initially invented the software to help him predict market trends for stock futures but he ended up opening a massive can of worms in being able to predict major events in the political arena. This happens because some one some where has foreknowledge of events and the data sweeping software picks up these key word associations out in cyber space. These words associations picked up the events of 911 to within a day and the October stock market crash to within a few days as well. The data is usually accurate but the interpretations of the words that it finds can be a little difficult to exactly interpret ....

Their latest report is 47 pages long ...... it is so GRIM ..... you will actually want to dig a hole and bury yourself in it for ever .......

This great person on ATS did a summary of the interview the remaining predictions for 2009 going into 2012 and they are quite shocking indeed:

*      He said there will be a 10000 fold increase in UFO sightings this summer

*      Currently governments are proping us economies but this will fail - evidence of this will be seen in May 09. Also, when the dollar collapses other countries will not accept the U.S. dollar anymore and will not want U.S. military bases in their country. Global trading in US dollar as a common currency will stop and the US economy will collapse. The U.S. will then have a problem getting the troops home due to the dollar being worthless and not accepted.

(If you want to understand this there are theories of how dumping of the US dollar can cause global havoc)

*      Also the PTB (Powers that Be) are having the military test on troops "Ormes" which would be for them to stop any radiation problems from the sun and magnet problems we will be having. This is a very dangerous mixture of metals that can harm people and has to be done exactly to that own person's body. It is very expensive - BUT the PTB are having troops tested with it right now - to save themselves in the future!!! It is all about the "elite" being saved not the public from radiation that will increase as our magnetosphere collapses more.

*      Also the magnetosphere is being affected along with the sun and the rest of the solarsystem from the milky way magnetics, which we will be fully into on Dec. 21 2012. (Note  NASA THEMIS showed and proved we were aware of the 2012 magnetosphere issue since 1998) (so when we see the magnetosphere folding - THAT IS NOT NORMAL)

*      Sept. pandemic really takes affect and becomes a huge problem - he did not elaborate too much on it. Swine flu problem only late 09

no medicines due to no other countries taking the dollar - so we can't buy medicines from around the world - no health care  in the US towards - end of year. (best stock up on Tamiflu now i guess)

*      People taking vids of PTB doing bad things lose their lives as things come out

*      Lots of people will disappear - be killed off by PTB - that have info etc.       Others will disappear in very odd circumstances

*      Chemtrails info will come out more - being fear based of needing it from MSM propaganda - to the public (says to combat - global warming) MSM will try to scare people in making sure it keeps happening - all kinds of language with it, not sure the end result.

*      But then the chemtrails may stop anyway, due to ALL the volcano eruptions, that will be blocking the sun anyway. LOTS of volcano eruptions starting this year but main time of a big amount in 2010 to 2011, they will be going off in lots of places they have not happened before. New volcanos formed and erupting. This is due to the squeezing of the planet by our going into the milky way system again magnetics an issue. New land  being formed but at same time magentic changes impact on earths crusts and some continents sink? (Mass migration plans may be needed from North to South hemisphere)

*      Nov/Dec - November 5 2009 is a special Day (something to do with Number 5 and war Important) - war annouced war of Pakistan and Iran together against Israel - in retaliation of their beginning - bombing - once that starts North Korea will also start something. Will become a 5 country war problem.

*      But problem for U.S. as the military bases are kicked out of countries due to no country accepting the U.S. dollar. He did not completely elaborate on how the U.S. will fare, only mentioned 5 war fronts.

*      That will be the problems with any shipments or purchases from other countries - no country will accept the dollar. So, no medicines will be available come winter.

*      Obama / PTB becomes PO at everything in Nov/Dec. as too much info is getting out and not able to control things as much as before.

*      Many whistleblowers - especially regarding NASA come out over the summer - Ufo related?.

Rioting starts end of summer goes into mid 2010 -

People begin to start acting very odd - due to the magnetics and not able to sleep as the earth is being squeezed. This will be completely due to the milky way. This is affecting the sun also - PTB don't want the info out, about what is really going on.

IF YOU DON'T HAVE GOLD OR SILVER - GET IT!!

He said about the only way to really purchase things is with straight gold or silver.

He thinks - not sure that within the U.S. we will still trade with dollars.

He said 5 individuals control the MSM (Main Stream Media) - they will do whatever it takes to control and will get angry as things begin happening and truths come out, where their control loosens.

Very interesting stuff. I did hear their bullet points, actually on the way to the ECETI ranch this weekend. A couple of things I can add to this, according to what I heard.

1.) The most virulent strain of swine flu is on this year's horizon, according to Cliff and George. The thing to be very wary of, is the precursory method of spraying chemtrails, as they've been doing for years now. This final stage has been completed for the most part. It is actually this cocktail of chemicals that will have the direct opposite effect to the so called 'immunizations' that they will forcefully demand we all take. Do not take it! I have heard the word from pharmacists, and others on the inside, that the drugs supposedly meant to help us, will actually accelerate the death and damage, actually triggering rampant and horrifying effects on the body. Remind your loved ones to stay the hell away from any such 'antibodies'. This is the cloud they believe will circle the globe 9 times. It's either that, or damage done by a bunker busting missile by Israel into iran's nuclear stockpile. But they have essentially 'prepped' our bodies for destruction. How much easier could it possibly be to reduce a population than that? And remember the Denver airport mural? One figure in a gas mask stands, while everyone around him dies from some gaseous cloud above them. You can be the judge to what that cloud may be.

2.) Gold and silver. Absolute essentials, but please weigh your purchases carefully. Gold has had a history of confiscation, and there is no reason an administration like this wouldn't do it again! So accumulate gold in very measured ways. Silver may be not only the most practical means of monetary exchange, but there is no such precedent for confiscating that metal, as I'm sure the logistics would be outlandish, and impractical to say the least. Gold is also trading at 70-1 against silver right now, but was only 20-1 during the Great Depression. So whereas yes, you may get $8-9,000/oz. for gold, they are predicting silver to go as high as $600/oz. if the scenario they see actually plays out. That's $600 possible dollars from a current $15 investment. Buy silver. Period. Ordered mine today. www.bulliondirect.com As we speak, the dollar has begun its permanent decline, and metals will soon be on a steady rise. The dollar index is at roughly 78. When it breaks below 70, nations will really begin to panic. This is not an investment perce' but a means of survival, and a way to save your families from complete poverty. It doesn't matter now how much money anyone has in the bank, or how comfortable their retirement years are looking. If the dollar crashes, their paper will be worth nothing. And think of how many people you know, simply haven't the slightest clue what's happening. This may be a good backup, and inexpensive enough to err on the side of caution.

3.) They made a direct reference to those that would disappear without a trace. Footprints in the soil, with no sign of where they went. The footprints just end. If I were to interpret this, it would be something I mentioned in an old article of mine, on our rise into the 5th dimension. As we become attuned to the higher frequencies, and rise to meet those awaiting us, in the 4th and 5th dimensions, through our expanding consciousness, those that have not changed their ways of greed, hatred, and jealousy, will maintain a much lower vibration. We will essentially lift into the next dimension, or world that awaits us. Awaits those that understand the need to begin a new world without those attributes, and who can rightfully contribute to a better world. Our vibrations rise, we meet our galactic brethren, new cities and structures literally appear before our eyes, and those that have not learned to raise their consciousness preceding these times, will be left to fend for themselves in the 'previous earth'. We will begin in the 'new earth'. We'll see them disappear, leaving only their footprints. They will see us disappear, leaving only our footprints. We part ways. School will continue for them, until they learn to live without war, hatred and greed, and we will live in a new dimension where such things no longer exist as they did. But that's just me.  :)

4.) Other-worldly entities will be captured on film next year, as a film crew interviews one of these beings on our soil. They state that although nothing will seem especially odd at the time of the interview, the video playback will capture some very strange things that were not present at the time of filming, much as UFOs and orbs are now captured. But that this will cause undeniable evidence of non-terra life forms living on our planet.

In any case, Pierre makes a good point. If even 10% of this plays out, we'll need a serious plan prepared for ourselves and loved ones. And the track record of these guys is much higher than that. So I would expect at least some, if not most of these things to play out. We'll see. Just do the little things you can do now to prepare, while it's still relatively calm.

Cliff High a computer software engineer and linguist who devised this brilliant technique to scour thousands of pages of data and search for word associated trends just like web browsers , he initially invented the software to help him predict market trends for stock futures but he ended up opening a massive can of worms in being able to predict major events in the political arena. This happens because some one some where has foreknowledge of events and the data sweeping software picks up these key word associations out in cyber space. These words associations picked up the events of 911 to within a day and the October stock market crash to within a few days as well. The data is usually accurate but the interpretations of the words that it finds can be a little difficult to exactly interpret ....

Their latest report is 47 pages long ...... it is so GRIM ..... you will actually want to dig a hole and bury yourself in it for ever ....... I have attached the report to this e-mail / it reads funny due to all the words associations that it picks up when trawling the net.

If you haven't heard of it then watch the you tube video's first then read the report afterwards

For those of you who don't like reading ..... I have provided a link so you can listen to their latest radio interview 12 parts must listen .....

Now the report is real grim as I said ..... these guys have an awesome track record so if only 10% of it becomes real .... then we are still very much xxxxxx .

Webbot Cliff High and George ure on coast2coast radio 7/21/09 PT 1
admn : vidéo indisponible

Jay Weidner talk about web bot's Cliff High at the 2012 Conference
« Modifié: 27 Octobre 2015 à 00:22:49 par katchina »
Sauvons la planète, notre Mère la Terre...
Sans elle pas de survie possible.